Sommaren är slut..

Hösten är på väg. Nu är det snart dags för stickade tröjor, varma bad, tända ljus och sköna hemmakvällar med böcker.
Jag klagar inte, hur mycket jag än älskar sommaren. Den här sommaren blev den bästa på länge. Jag har njutit av varenda dag. Lyckades pricka in precis rätt veckor att ha semester på. Solen sken, himlen var klarblå och havet svalkade skönt de två första veckorna. Sista veckan var jag i småland med kärleken och regnet till trots hade vi mysiga dagar. Brasa i sovrrummet, mycket mys och gos, god mat och god dricka, frågesportsspel och korsord. Semestern avslutades med att vännerna kom på kräftskiva och det var fina dagar.

Nu har man börjat jobba igen och vardagen har slagit till med full kraft. Det känns ganska okej även om det också innebär att man återgår till att leva med mannen på avstånd. Efter en sommar med mycket pussar och mys känns det tomt. Fast tomt är det ju inte. Både han och känslorna finns kvar och jag vet - det blir fler dagar! Jag ser framemot dem.




Kommentarer
Postat av: Jill

Tjohej!

Jag blev glad av att läsa din blogg, det verkar som livet är inne på rätt spår?! Har också börjat jobba efter långledigheten och det känns okej även om hjärtat blöder lite när jag lämnar småttingarna! Att sommaren är slut känns också okej, men visst hade sommaren lite väl bråttom i år? Höstiga kramar!

2008-08-25 @ 20:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0