Koh Chang, Thailand

Och sa var vi har igen. 17 manader efter vi lamnade det.
K.B. resort pa Koh Chang. Det kandes faktiskt skont att komma till ett stalle som man kanner igen. Man kanner till miljon, restaurangerna, affarerna. Ja, det var nastan som att komma hem. Vi bor i en bungalow med havsutsikt. Jag har sangen narmast fonstret sa det ar bara att dra isar gardinerna och jag ser ett blatt vidstrackt hav. Nagra steg och man ar i vattnet. Ar det tillatet att ha det sa bra?
Jag alskar Koh Chang. Overexploaterat eller ej. Har mest hallit till har i naromradet och har ar alldeles fantastiskt.

Bror med familj kom i forrgar. Kul med lite nytt resesallskap. Vi softar, slappar, blir uppassade(massage och dylikt mot betalning forstas) dricker och ater gott. Jag som omojligen klarar mig utan klocka pa armen darhemma har nu sen vi kom hit gatt utan. Har finns inga tider att passa. Vara magar styr nar det ar dags att ata, vi sover nar vi ar trotta, vi vaknar nar vi ar utsovda. Kroppens inre klocka styr. Sa har vill jag alltid leva.

Lite senare idag ska vi ut och kora moppe, ner till hamnen. Brorsan som har arenden dar, jag foljer med bara for att det ar kul att kora.

Forresten, till er som vill ha boktips kan jag varmt rekommendera "skuggdykare". Baserad pa en sann historia. 
Handlar om nagra man som ar vrakdykare och hittar en ubat fran andra varldskriget pa en plats dar den inte borde vara. Ingen som vet var baten kommer ifran eller hur den hamnat dar. Berattar ocksa om tjusningen samt farorna med dykning. Jag blev alldeles hanford nar jag laste boken, sugen pa att borja dyka, for att sen blir alldeles forskrackt och inse vilken enorm fara havet egentligen ar. Fantastiskt bra bok! LAS.

Kommentarer
Postat av: Richard

Låter nästan som om du vill bosätta dej där? Men klart jag har aldrig varit där så jag kan inte sätta mig in hur det e där. Här hemma har vi vår väder.....sol och 7-8 grader.Snö dropparna kommer upp runt hus knuten.....otroligt.....ha det fortsatt gött! kram

2008-02-11 @ 22:32:06
Postat av: Carina

Låter härligt! Vi är 2 vuxna och 2 barn som åker dit i oktober november. Kan du tipsa om en bra bungalow?. Såg att ni även varit på Koh Maak och Koh Kood, som vi ska till. Var bodde ni då?

Mvh Carina

2008-04-03 @ 08:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0