Koh Kood, Thailand

Lugn, lugn, lugn. Maste lara mig anama thailandarnas livstil. Det man inte dor av ar ingen fara.
Skrev ett langt inlagg, men nar jag skulle gora ett citationstecken i texten sa tryckte jag pa de knappar man normalt gor pa en dator darhemma och fonstret forsvann, och med den texten.
Thailandarna ar ett folk som som tar saker och ting som de kommer, hetsar inte upp sig i onodan. De ar trevliga, glada och hjalpsamma trots att de inte har det sa fett alla ganger. Vi darhemma hetsar latt upp oss pa saker och ting, vi vill standigt ha mer och mer, och bara det basta ar gott nog. En ganska stressig tillvaro.

Vi traffade en familj i gar innan vi skulle ta baten ut till Koh Kood. En familj fran europa med tvillingflickor pa 6 manader. De berattade att de salt allting de agde och hade i Europa for en normadtillvaro. De hade inget egentligt hem utan reste dit lusten foll pa. Ett behagligt satt att leva. Till och med jag som ar sa hemmakar man bara kan vara kande att det kunde vara skont att leva pa det sattet. Nagon som tillsammans med mig vill saga upp allt och bara dra??

Batresan ut till Koh Kood skulle ta cirka en timme men den tog tva och den var sa gumpig. Jag tror att jag blev ett par cm kortare, varje gump kandes i ryggen. Men fram kom vi till en underbar o. Inte sa exploaterat som t.ex Phuket. Ryggsacksfolket har inte riktigt hittat hit an men de kommer, de kommer.
Miljon ar vackert, vattnet ar korallblatt, hotellet ar verkligen i harmoni med naturen. Allt ar av tra. Rummet ar inte pa langa vagar lika fint som det i Chantabury, men jag kan saga att det verkligen ar i harmoni med naturen. Vi duschar i det grona, narapa. Ett stort hal i taket precis dar duschen ar.

Aven i paradiset regnar det. Jag vaknade vid atta i morse och det oste verkligen ned. Da hade det regnat sen klockan ett i natt. Allt var dyblot, sa aven vara handdukar som vi hangt ute, under tak dock. Det lar ta ett halvt ar innan min handduk torkat i detta fuktiga klibbiga klimat.
Vid frukost slutade det regna och vi lade oss vid stranden. Snorklade lite, och har nu paddlat en runda till hotellet bredvid som har internet.

I morgon eller overmorgon aker vi vidare till Koh Mak, pa torsdag bar det av till Koh Chang for att traffa resten av familjen. Vi lever i all valmaga och har det sa bra som man kan ha det.

Kramar till er alla!!


Kommentarer
Postat av: aö

åhh underbart!! har hört så mkt om thailand, gästfrihet o folk som flyttat dit av den anledningen, inte stressa upp sig o bara njuta av livet.. kan jag tänka mej.. fortsätt njuta o ta ett dopp åt mej.. kraam

2008-02-03 @ 09:41:56
Postat av: C

Perfa!! du bloggar bra! More more!
Delfinerna, var ligger stället och vad heter det , måste kolla in det. Vad kostar det? Och landade ni i Bangkok eller Phuket?
Pöss!

2008-02-03 @ 11:55:10
Postat av: pingpongkingen

jag sade just upp jobbet.. var ska vi börja?

2008-02-09 @ 01:16:08
Postat av: Sjojungfrun

pingpongkingen,
Yeaaah!!! vi ses pa Kastrups flygplats om 2 veckor!
Slumpen far avgora.

2008-02-09 @ 06:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0