Koh Mak, Thailand

Efter lite strul pa Thailandskt vis kom vi ivag med bat till Koh Mak idag. Det var som att ha dott och hamnat i paradiset. Och da skamtar jag inte. Har kan man verkligen snacka om kilometerlanga strander. Vi bor i en bungalow precis intill stranden. Stort hotell med bungalows langs hela stranden sa det kanns nastan som man ar enda manniskan pa stranden.

Jag glomde beratta igar att vi pa baten till Koh Kood traffade en mycket trevlig thailandare med en liten apa. Han berattade att apan gatt i skola for att lara sig plocka kokos. Nu var de pa vag hem till hans egna o. Han bodde dar ensam med nagra arbetare och tva apor. Apan som han hamtade hem nu kunde plocka 400 kokosnotter om dagen, men nasta ar kan den hinna med cirka 1000 notter om dagen.

Har tagit manga trevliga bilder som jag sa garna skulle vilja dela med er men det far nog vanta tills jag kommit hem. Har visserligen kamerasladden med mig men men..

Sander tankar med sol och varme till er darhemma.

Kommentarer
Postat av: Channah

Foto!!
du har ju kamerasladden med dig. Inga ursäkter godtages :)
vad kostar bungalowswn och hur får man kontakt med stället, kanske bokar det, det låter ju perfa :-)
maila mig :-)

2008-02-04 @ 20:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0