En helg med poker och tillbakablickar

Ibland är det svårt att kombinera jobbet med ett välfungerat socialt liv och umgänge. Då tänker jag på att jag jobbar varannan helg och det är ju oftast på helger allt det roliga med kompisarna och familjen händer. Den här helgen hade jag dock tur då månadens pokerträff på dövas hus inföll en lördag, då jag jobbat natt på fredagen och därmed slutade klockan 12. Tröttare än tröttast sällade jag mig till pokerskaran på 42 personer. Sakta men säkert åkte en efter en ut. Hjärnan slutade fungera någon gång under kvällen. Jag sa fel saker, såg fel, gjorde fel saker men någonting gjorde jag nog rätt iallafall för det slutade på en andra plats. Det var en trevlig kväll och jag ser redan framemot nästa pokerträff. 


Igår var det den 15 mars och på dagen 10 år sedan T lämnade oss. Det känns i hjärteroten. Vi fick inte så lång tid tillsammans men det han lärde mig, det han gav och allt det han var bär jag med mig en hel livstid.

Ty Du, blott Du var livet,
när det var som vackrast
och bäst
och mycket blev Dig givet,
men alltid gav Du mest.
                                                     Bo Bergman

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ha en bra dag! :)

2008-03-16 @ 15:12:32
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: Cokoris

Tur du kom tvåa trots din trötta hjärna, ja det var en av nackdel förut när jag jobbade inom vården så jag vet hur svårt det kan vara att kombinera allt man vill hinna med etc.
Och man är ledig när alla jobbar/pluggar ..bökigt.

Kram på dig tösabíten

2008-03-16 @ 15:54:38
Postat av: Nilla

Dutti du!!!
Kram!

2008-03-16 @ 16:22:24
URL: http://nillapilla.blogg.se
Postat av: jenny

Du är otrolig vad gäller pokerspel! Vår VT är på väg att klaras upp det är bara SIP nummer som krånglar just nu vi hoppas på att lösa detta snart

puss

2008-03-16 @ 18:02:40
URL: http://jennyk.blogg.se
Postat av: aö

taack för en bra kväll igår.. och grattis igen till 2a plats.. är själv jättenöjd med 5e plats. jag börjar bli stabilare nu när det gäller pokerspel.. :) vi ses imorgon. kraam

2008-03-16 @ 21:02:14
Postat av: ma Inger Inger

vackra ord.......
Grattis till 2:a platsen

Puss Ma

2008-03-19 @ 10:14:47
Postat av: Cammy

Andra plats av 42 är ju toppen! Jag hoppas att du har en dag ledigt nån gång nästa vecka så vi kan fika eller luncha ihop. Är nämligen i Malmö då. Puss

2008-03-19 @ 18:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0