Första advent

Då var det dags igen. Första advent. Snart jul och nyår. Igen, redan.
Det är mysigt. Även om jag föredrar den varmare årstiden tycker jag om decembermånad med allt det innebär.

Men har jag julpyntat? Endast en julstjärna står i fönstret i köket.

Helgen kom och gick så fort att jag inte hann med. Var och tittade på teater igår och det var en fantastisk föreställning. Som jag skrattade och nickade igenkännande.  Idag kom pappa för att hjälpa till med att fixa lite i köket härhemma.  Renoveringen närmar sig sitt slut. Än är det lite kvar att göra men något ska väl kärleken ha att göra när han kommer i jul. Kan hans rastlösa själ behöva. Slipade köksbordet idag och målade med vit träolja och det blev fantastiskt. Som nytt.

Julpyntet får vänta ett par dagar.

Jag längtar efter kärleken. Jag längtar till jul. Då kommer han. Och vi får fler dagar tillsammans. Somna och vakna tillsammans, i varandras armar. Laga goda middagar tillsammans, äta och dricka gott. Bara vara. Han och jag. Själva och tillsammans med vännerna.
Till dess drömmer jag, till dess längtar jag.

Förresten, häromveckan investerade jag i en ny dator. En minilaptop, 10 tum. En sådan har stått på min önskelista ett tag nu. Vunna pengar gjorde att jag slog slag i saken. Kärleken tyckte jag kunde vänta. Titta runt lite först, jämföra pris och kvalitete. Köpa en på internet, spara några hundralappar. Men nej, jag skulle ha en här och nu. IDAG! Vi åkte till Siba och slog till. Gjorde enligt instruktionerna. Ladda batteriet fullt innan datorn sätts på. Tre timmars väntan, en timmes glädje sen dog datorn. Skärmen blev helsvart. Ja, så går det när man har bråttom. Ödets ironi.
Men jag fick en ny dagen därpå och den fungerar som en dröm. Liten, lätt och söt.

Glad första advent!

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

hihi, den ska jag oxå ha... vilken märke köpte du? jag har beställt en, jag e den som jämför och letarar på nätet hihi en sån som din kärlek vill du ska vara ;-) ;-) skämt å sido... en julstjärna hos dig? och här öär det julpyntad upp till tänderna!

Ja det e ruskigt det där med Prada... trist.. han var så sööt och liten och en kul lekkompis till Mio!

pösspöss

p.s det e toppen ha en pappa som kan renovera kök och han har ju gjort många snygga kök att man blir avis ;-) hehe kraam

2008-12-03 @ 23:01:21
URL: http://misscokoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0