Vid den här tiden....

.... förra året var jag i Thailand.

Bodde i en bungalow rätt vid havet. Jag vaknade på morgonen och eftersom min säng låg alldeles vid fönstret var det bara att dra undan gardinerna för att ett helt vidsträckt hav skulle uppenbara sig.
Det gjorde själen gott vill jag lova.
Solen, havet, maten och det långsamma njut-av-livet-tempot.
Jag var där när vintern rasade som värst hemma i Sverige.

Jag satt vid en dator på ett internetcafe några dagar innan alla hjärtans dag och letade efter något jag kunde sända till min kärlek hemma i frostiga Sverige. Det blev en bokogram vill jag minnas.
Jag minns att jag önskade att vi nästa år skulle vara närmare varandra då.
Inte för att alla hjärtans dag är något stort för mig. Min kärlek visar jag gärna för honom varje dag, närhelst och varhelst, inte bara denna dag.
Men Thailand - Örebro är lite väl maffigt.
I år är vi närmare. Malmö - Örebro.
Det går åt rätt håll iallafall!



Idag sken solen upp från en frostig klarblå himmel och kroppen fylldes av något som jag vill likna vid vårkänslor.


Kommentarer
Postat av: Ausra Drivstedt

Anna, du är så duktig på att skriva! Njuter när jag läser din blogg. Kram

2009-02-15 @ 10:09:55
URL: http://ullsmycken.blogg.se/
Postat av: Malin C

Det var så roligt att träffa dig igår på Filmgalan! Du såg lycklig ut! Önskade att jag hann prata mer med dig, men när du är i Örebro igen är ni välkomna hit på fika en dag.:)

Läser din blogg och jag tycker om ditt sätt att skriva, genomtänkt och starkt!

Kramar från Malin

2009-03-08 @ 12:59:28
URL: http://steneborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0