Uganda

Bara text skulle inte göra Ugandaresan rättvisa.
Håll till godo med bilderna från landet i Afrikas mitt, Afrikas gröna pärla.



Balkongutsikten


Här tillbringade vi en hel del sköna timmar


Magnifika Victoriasjön


Myggnätet framkallade definitivt en smått klaustrofobisk känsla


En av de många möbelaffärerna längs vägen


Stabil byggnadsställning? Kan diskuteras.


Får inte detta ditt hjärta att smälta så säg..


Vi besökte en dövskola en dag. Visste ni att Uganda var en av de första länderna i världen att erkänna teckenspråket som ett språk.


Skolan hade en dövblindklass som vi besökte. De dövblinda eleverna spelade upp en teater för oss.


Dövblindkongressen i Uganda avslutades med pompa och ståt, med vilt och galet dans.


Dans hela natten lång

 
Återkoppling till inlägget här nedan.
Om ni tyckte att min lunch såg oaptitlig ut kolla då in denna.
Detta är svamp i jordnötsröra i bananblad.

Min lunch var kyckling i bananblad.

Kan tala om att vi fortfarande var hungriga efteråt.

Uganda var ett fantastiskt spännande land att besöka, dock var jag där i jobb (vilket jobb jag har, va!?!?) så det var ingen semesterresa. Skulle jag återvända en dag, då står safari högst upp på att-göra-listan.

Efter nio dagar kom jag hem. Trött och mör.
Till världens bästa överraskning.
Jag har det rätt bra!


Kommentarer
Postat av: Cokoris

tänkte väl det. då träffade du säkert mina elever o kollegor.. tyckte det var en omöjlig ren slump att ni skulle vara där samtidigt.. men nu aha ja samma kongress etc... maten såg som en äcklig diarre!!! :D

2009-11-04 @ 08:24:05
Postat av: mamma inger

Vilken fantastisk möjlighet att få göra en sådan resa med sitt arbete.Härligt

Och att komma hem till en sådan överraskning var ju verkligen ett trevligt slut på den resan. Allt gott önskar din mamma puss

2009-11-09 @ 15:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0