Det var ju väldans....

... vad tiden går.
Ofta tänker jag - det här måste jag blogga om men inte just nu, lite senare. Resultatet blir nada.
Sensmoralen är - Skjut inte upp vad du kan göra idag. Sen kan det vara försent.

Ugandaresan följdes av en kall, stormig och snöig vinter. Ungefär när man var som mest less på gråslasket drog Patric och jag till Åre. Det var vår födelsedagspresent till varandra. En vecka i Åre.
Att få åka slalom igen var underbart och att dessutom få göra det på den fantastiska plats som Åre är var pricken över i:et.

Förutom slalom hann vi med en två dagars skotertur med övernattning på ett fjällhotell. Ett hotell med Norman Bates känsla. Stort, ödsligt, gammalt och tomt. Man förväntade sig nästan se  Norman Bates komma med kniven i högsta hugg. Har ni möjlighet att åtminstone någon gång i livet göra en skotertur så gör det! Vi åkte över snötäckta berg och frusna sjöar och naturen var magnifik.

          

Vi njöt!


Från en sak till en annan. Det handlar om det här med att fylla år. När jag blev 30 hade jag ingen ålderskris att tala om. Det var snarare tvärtom. För mig var det som att påbörja ett nytt kapitel. Att avsluta det som varit och påbörja något nytt. Inte heller när jag fyllde 31, 32 eller 33. Men nu ska jag bli 34 och det känns lustigt nog  tungt. Skrattrynkorna har fått sällskap av andra ovälkomna rynkor. Jag har slagits av den obarmhärtiga insikten. Vi åldras! Jag antar att jag drabbats av en försenad 30-årskris, och jag går omkring och försöker banka in i skallen att ålderskrisar är övergående och att man aldrig är så gammal som man känner sig.

Livet har ju trots allt aldrig varit bättre än nu.

Med kärlek
//Anna


Kommentarer
Postat av: Malin

Det var verkligen roligt med en nyuppdatering i din blogg! Det har jag saknat! :) Åh, vilka härliga bilder från er skidresa! Det såg underbart ut att åka skoter - det skulle jag vilja prova. Kan man få tips vart ni bokade uthyrning av skoter och fjällhotellet? Något att tänka på till nästa år. :)

Jag har också ålderskris liksom du och det är mer nu än när man fyllde 30 år. Märkligt nog! Man vill så mycket med livet och det är kanske därför man känner så. Men vi är unga i sinnen, eller hur?? ;)

Må så gott! Kram från Malin

2010-05-06 @ 19:45:04
URL: http://steneborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0